Gravidlista

När fick ni reda på att du var gravid? 18 december 2010
Vilken vecka var du i då? 5 (4+1)
Hade du några gravidsymptom då? Ja, mensverk utan mens i flera dagar och otroligt spända och ömma bröst!
Var det planerat? Vi sa "blir det så blir det" :)
Har du mått illa under graviditeten? Ja, jag mådde illa från några dagar efter vi plussat till typ vecka 12!
Har du mycket foglossningar? Ja, nu börjar det verkligen kännas! Har varit sjukskriven i 3 veckor hittills!
Har du fått någon hormonrand? Nopp!
Har du fått bristningar? Inte på magen, men brösten har jag fått "osynliga" bristningar på!
Vad tror du det blir för kön? Jag tror pojke, A tror flicka.
Vad vill du att det ska bli för kön? Det spelar absolut ingen roll :)
Har du några speciella cravings? Kinamat! Särskilt ris med sötsur sås och vårrullar! Nudlar är också love <3 Och smörgåstårta!!!
Vad gillar du för mat? Jag har alltid varit lite av en allätare och är fortfarande! :)
Någon maträtt du avskyr? Inte vad jag kan komma på just nu...
Har du halsbränna? På kvällarna kommer det ibland
Behöver du kissa ofta? Inte så farligt, men det blir minst ett toabesök varje natt!
Hur mycket har du gått upp? Började med att gå ner 4-5 kg, men nu är jag +0,2 kg från när jag vägde mig i julas!
Är du nöjd med graviditeten? Hade nog helst sluppit illamående och foglossning och allt vad krämpor heter, men vad dom såg på RUL så ser allt bra ut och det är det enda jag bryr mig om <3 Så jag är nöjd!
Är du rädd inför förlossningen? Nej, inte direkt. Det enda jag oroar mig över är i fall det blir en väldigt utdragen "öppningsprocess" med extremt onda värkar. Annars längtar jag bara! :)

Hur berättade ni för era föräldrar? Vi "berättade" på julafton, en vecka efter vi fått det fina beskedet. Vår föräldrar fick varsina kaffemuggar i julklapp med "mormor, morfar, farmor, farfar" på! Min mammas sambo fick faktiskt en mugg med morfar på eftersom han kommer ta den rollen, då min pappa inte finns hos oss längre. Det var nog den bästa julaftonen jag varit med om i alla fall. Så mycket känslor! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0