Helgen

I helgen ska det byggas grind! Vi har staket runt hela tomten, men det är en stor öppning i fram på infarten, och där behövs en grind! För då kan jag släppa ut Theo på tomten utan att ha stenkoll på honom. Självklart måste man ha koll på honom ändå, men jag kan i alla fall ha dörren öppen och gå in och fixa med annat :) Tror det skulle bli på lördag, så då kommer svärfar hit och snickrar med Adde. Ska bli kul o se om dom lyckas få till någon grind... ;)
Funderar på om man ska dra fram grillen då om de är fint väder och bjuda på middag :) Baka tänker jag nog göra så de finns något att ta till kaffet. :)

Har även tänkt att jag ska göra en paj i helgen med lax, sparris och tomater (bilaga med unt i förrgår). Har tänkt att jag ska frysa in den sen så har jag lunch hela nästa vecka! ;) Lat som man är, men det är inte kul att laga mat över huvud taget när man bara ska äta den själv... Det är därför det lätt blir nudlar om dagarna...
Men idag måste jag säga att jag är riktigt stolt över min frukost! 3 äggmackor, 1 tallrik yoghurt, 1 glas ananas/apelsin juice, 1 kopp te och 1 järntablett! Så... Nu blir det välförtjänta nudlar till lunch! ;) Lyxar nog till med en ostmacka till också... Och lite te!

Mitt favorit-te som jag alltid dricker heter Kalkstensdrömmar och är köpt i en te-butik i Visby! Ett svart te med rosblad i :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0