BF +2

Och jag är uppe sjukt tidigt som vanligt.
Bakade massa kakor igår kväll som jag nu stoppat in i kylen.
DUMLEKAKOR! <3

Igår när jag & Em var i stan så fyndade jag massa nya tallrikar.
12 st, fyrkantiga, rätt stora.
Dom gick preciiis in i diskmaskinen.
Problemet är bara att dom inte går in i skåpet...
Så, nu är frågan... Var gör jag av dem? :P
Får klura på det under dagen...

Skulle bakat tårta igår, men vi har flyttat kalaset till måndag,
för Addes föräldrar kunde inte komma idag.
Men det är ju på måndag han fyller, så det spelar ingen roll.
Ville bara ha vardagskvällen fri, och haft idag på dagen.
Men det kanske är tur vi sköt på det,
för vädret ser inte ut att bli kul idag!

Nej så idag blir det tårtbak :)
Ska testa ett recept på vaniljkräm,
ingen aning hur de blir så det ska bli intressant.
Hoppas jag lyckas, det ska va 6 ägg i krämen...
Och jag som köpt exakt antal ägg för botten & kräm ;)
Tur man är ute i god tid i alla fall!

Försökte hitta färdiga marsipanrosor,
men ingen verkar sälja det?
Inte ens konditoriet jag var in på igår!
Ska testa nere i Knivsta med...
Eller någon annan kul figur att ställa på tårtan...
Köpte chokladhjärtan som "back up"...

Skitsnack som vanligt,
ska dricka kanelte - som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0