BF +3

Idag fyller min babe hela 25 år! <3
Har precis dukat undan frukosten som jag serverade honom!
Känner mig riktigt duktig måste jag säga!

Idag har jag då en hel del att göra,
och ska även hinna med ett besök hos barnmorskan. As usual.
Min vaniljkräm som jag kokade igår kokade nog någon minut för länge,
för den smakar lite bränt idag så den kastar vi!
Gör om - gör rätt!

Vi har även utökat antalet gäster
från typ inga alls till 20 st!
Helt plötsligt vill alla komma!
Jätteroligt! Förutom att hälften har någon form av allergi...
Viss överdrift, men det känns så.
Så dagens uppgift blir att försöka hitta alternativ till alla.
Tur i oturen att vaniljkrämen blev förstörd,
för nu när jag gör om den kan jag göra den laktosfri. Två avbockade.
Lite värre när vi kommer till två andra,
som inte tål mjölk what so ever,
och sedan gluten, men inte endast glutenfri,
 utan NATURLIGT glutenfritt ska de va.
Ja ni ser, vad har jag gett mig in på ;)
Tur man gillar lite utmaningar! :)

Så morgonen ägnas åt att snygga till lite här hemma,
och fundera ut hur sjutton vi ska få plats med alla.
(Iofs fick vi plats 35 st i vardagsrummet när jag fyllde 20,
så det gååår ju att lösa).
Ska även snygga till mig själv, duscha & måla naglarna.
Sen bär det av till barnmorskan.
Och sedan in till stan för att handla det sista.
Usch för att åka bil själv till stan, men det får lov att gå...

Till middag har A beställt oxfilé med pommes & bea. :)
Snabbt och enkelt! Perfa!

Nej ni, jag återkommer väl efter barnmorskan sen.
Får se vad hon säger, om min mage växt blir det ett till ultraljud.

Tjingelitjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0