BM vecka 39

Hjärtljud: 160-170 slag/min när jag låg på rygg, ca 140 när jag låg på sidan. Min bebis tycker inte om när jag ligger på rygg! Då går hjärtljuden upp och den börjar sparkas som fasen! ;)
Mitt blodtryck: 128/72, bra!
SF-mått: 39,5 - högt som tusan, så nu hoppas vi på att förlossningen startar snart!

BM ringde till Ackis för att kolla om vi kanske skulle göra en sån "tillväxtkoll", men dom tyckte vi skulle avvakta en mätning till och se hur de ser ut då. Så på måndag ska jag tillbaka till BM så får vi se då! Men hon hoppades på att vi skulle hinna föda innan dess ;) Det hoppas jag med! Så nu ska jag vila, vila och åter vila hade jag tänkt. Läste igår om de här med att städa och putsa fönster för att få igång förlossningen - bullshit. Vila var mer effektivt, för när man håller igång så ökar stresshormonerna och adrenalinet, och de kan slöa ner förlossningen ;) Däremot är de "vilohormonerna" bra för förlossning. Äh, asså googla själva om ni är intresserade av de, jag är ingen bra faktabok ;) Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0