BM vecka 40

Hemkommen från barnmorskan,
vart en fika hos mamma också innan jag for hem!

Hjärtslagen var bra som vanligt,
hon sa inte hur mycket de var på bara att de ändrade sig som de skulle.
Hon bökade på bebis och kände på huvudet.,
fasiken så ont de gjorde när hon kände på huvudet!
Mitt blodtryck var som vanligt bra.
Jag har gått upp 2 kg till, men har även svällt en del.
Hade dessutom käkat lite pizza till frukost/lunch precis innan! ;)

Så var det då SF-måttet som nu är på 40 cm!
Hon rådfrågade den andra barnmorskan och sen ringde hon Akademiska.
Jag ska få komma in till Ackis i morgon till bedömningsmottagningen,
så ska dom kolla hur pass stor "plutten" är. Spännande & nervöst!
Tänk om den är superduper stor!?

Fick en till "gratis-påse" idag, från Libero.
Mera blöjor och mera tvättlappar.
En liten mössa & babyolja.
Och 6 st engångsskötunderlägg (vilket jäkla ord??)
Gratis är gott!

Nu ska jag ta och hänga lite tvätt och sedan sova en stund! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0