En halvdag på sjukhus

Var hos barnmorskan i morse/förmiddags.
Hade gått upp 5 kg (!!!) på en vecka,
SF-måttet hade ökat 1,5 cm till 41,5 cm,
mitt blodtryck var högt: 140/95.
Däremot var järnet & sockret bra!
Och hjärtljuden också.

Men blev en tid direkt på Ackis på bedömningen,
så fick åka in dit och det tog sin lilla tid.
Ringde till Adde som fick åka från jobbet,
jag ville inte vara själv denna gång...
Fick först ligga inne på ett rum och vila för att ta blodtryck.
Där fick vi vara ca 30 min, och även lämna urinprov.
Sen fick vi sitta i väntrummet och vänta på läkare i 1 timme!
Fick prata med henne om olika alternativ.
Vi började idag med att hon kände på tappen,
och sedan typ masserade hon och "drog" i den för att få den att börja mjukna.
Var öppen för 1 finger först, och tillslut fick hon in 2.
Alltid något! Nu blöder jag...
Det var inte så najs, men tydligen ska det vara effektivt!
Här är tjejen som är öppen för det mesta =P
Hon trodde inte de skulle bli något barn idag,
men vilken dag som helst i veckan eftersom jag börjat mogna :)

Ska tillbaka till min barnmorska på torsdag,
och sedan har jag tid på "Special MVC" på fredag för tillväxt-ultraljud.
Om det inte blir bebis innan dess...
Men det kommer ju knappast hända...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0