Pigg och glad

Idag är jag uppe riktigt tidigt!
Just nu sitter jag och avnjuter en stor kopp chai-latte fram för 'Vakna med the voice',
hade glömt hur kul dom är! Kollade jämt på detta när jag gick i gymnasiet,
innan jag gick ut till bussen/bilen på morgonen. :)
Jag har hunnit med att starta tvättmaskinen,
och strukit och vikt tvätten från igår.
Dvs bebis sängkläder & snuttefiltar!
Det stod inte hur många grader man skulle tvätta 'snuttarna' i,
så körde dem på 40 grader. Tycker dom borde tåla mer
om man ska kunna tvätta bort spyor och sånt från dem sen.
Men de var supernoppiga när de var klara!! Kasst.
Som tur var så funkade det faktiskt att stryka bort det mesta!
Visst inte att man kunde trolla bort noppor med strykjärn?

Vad ska man hitta på idag då?
Tråkigt väder är det, men det lilla bidrag man får kommer inte förrän i morgon...
Så det blir väl ingen shopping idag skulle jag tro! ;)
Annars har jag faktiskt lite grejer jag skulle behöva vilja ha!
Till exempel ett fotoalbum med svarta sidor i + guld & silver pennor att skriva i den med.
Och även en lite mindre, snygg anteckningsbok som ska fungera som gästbok till bebben.
Nu kommer jag inte ihåg vem jag fick tipset av, så kan inte ge någon äran.
Men ha en gästbok som alla som hälsar på första tiden får skriva i,
som små hälsningar till bebis som bebis kan läsa när den blir stor.
Tror det kan vara en kul idé! :)

Sen har ju Jysk någon 'super-sale' som jag gärna spanar in!
Ska byta färg i vardagsrummet inför hösten.
Just nu är det grön accent som gäller härinne,
men jag ska byta till rött & orange!
Behöver Vill ha nya gardiner, kuddfodral, ljus osv...

Tur man ska till IKEA i morgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0