Slammis

Vi gav upp att försöka somna om. Eller jag gav upp. Theo sover som en liten stock. Mös ner mig under täcket igen efter förra inlägget, hade lite svårt att hitta nå skönt sätt att ligga på. Tillslut så låg jag riiiktigt skönt, och så höll jag precis på att somna. Vad händer då? Jo! Då backar en lastbil upp hos grannen - slambilen! Ja, men vad trevligt att du tänkte stå där och brumma i hundra år. Nä, det var bara att kliva upp. Självklart hade gubben bara klivit över vårt staket som vanligt och hängt slangen över så hela staketet vibrera. Alltså, då kom ju hormonerna igång också. Haha! Men faan hela jävla staketet gungade ju när han pumpa upp skiten ur brunnen! Sa inget. Var kvar inne. Ville inte bråka. Såå... Släppte ut Theo så fort han var över hos grannen igen (ville inte riskera att Theo trilla i brunnen). HA! Kanske han tänker efter nästa gång han tänker hoppa över, att här springer minsann en Rottweiler lös på tomten! Dumfan.
Min irritation började egentligen i vintras när dom kom och tömde. Vi fick en lapp om vilken vecka dom skulle komma och att då skulle det vara uppskottat en bred och fin gång fram till brunnen. Förståligt! OM DOM HADE ANVÄNT GÅNGEN OCH INTE KLIVIT ÖVER STAKETET. Och dessutom - dom kom en vecka senare än utsatt! Då hade jag faktiskt Theo lös ute på tomten, fast då var han så liten... Nä, jag gillar dem inte. Tycker det är oförskämt att bara klättra över någons staket sådär. Särskilt när de gungar åt alla håll när dom slammar och har sig. Nästa gång, då kommer Theo få gå lös när dom kommer...

Hormoninlägg? Jajemen! Jag har fått alldeles för lite sömn! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0