Bökig unge

Det här med att få sova ut,
det exsisterar tydligen inte längre.
Eller ja, jag ska väl inte klaga egentligen.
Finns nog många småbarnsföräldrar
som vill strypa mig om jag klagar ;)

Men till saken, Wilma har ju sovit huur bra som helst,
fram till typ för 2 veckor sedan (?).
(Tidsperspektivet är inte på topp).
Förut sov hon från runt 22 fram till någon gång runt 5,
då åt hon och sov sedan vidare till runt 8 tiden. Osv.

Nu har hon däremot fått för sig att sova 22-03,
äta MASSOR och ha ny blöja,
sedan böka runt i hundra år innan hon somnar om.
Sedan vaknar hon igen runt 5 (kan vara pappans snooze?).
Då ska hon äta igen!!
Sedan vaknar hon titt som tätt och ska ha nappen som hon tappat,
och ungefär varje timme ska hon ha en slurk mat.
SUCK! Jag vet att detta är LYX jämfört med måånga andra,
men jag har ju vant mig med min superlyx,
så det här mina vänner, det är en mardröm.

Kan det vara så att hon kanske hellre skulle ha ersättning runt 5,
så hon sover bättre i några timmar till?
Kanske att inte min mjölk är tillräcklig när hon mumsat mängder vid 3?
Ska prova i natt, så får vi se helt enkelt.

Ska ner på BVC idag i alla fall,
så vi hinner väga och mäta innan jul och så,
för då har dom stängt sin drop-in.
Orkar inte vänta tills vi har tid där 10 januari ;)
Ska då prata med henne om att börja med gröt nu framåt jul/nyår.
Ni vet, 4-månadersgröten alltså.
För nu drar hon i sig 180 ml ersättning utan problem.
Gärna tutte också. Helst båda ibland.

Nej, det finns dom som har det myyycket värre.
Nu ska jag sluta klaga,
jag kommer igen när tänderna börjar komma i stället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0