Lucia

Hoppla hej vad tiden går!
Det är redan lucia, och snart är det även julafton!
Idag ska vi ner på babycafé där det ska sjungas julsånger idag.
Jag & Emelie har bestämt oss för en promenad hemifrån henne och dit idag,
vilket innebär en timmes promenad!
Så snart ska jag ta upp Wilmis och dra på na' tomtedressen så vi kan fara iväg.
Själv har jag varit uppe sen kl 5,
tog en lång och härlig dusch medan pappa Adde fortfarande var hemma.
Och nu har jag bara myst med risgrynsgröt och kaffe!
Har även hunnit med att beställa en julklapp från Wilma till Emma ;) Hihihi!
(Inget speciellt Emelie, så känn ingen press på att köpa tillbaka).

Igår spenderade vi dagen med Emelie & Emma.
Jag & Wilma tog för första gången bussen in till stan,
hela vägen hemifrån alltså!
Tar "bara" 30 min att gå ner till bussen.
Vad jag inte räknat med bara var att sista 2 km var det glansis!
Vi hann ändå med bussen, men vi kom precis den tid som den skulle gå!
Tur att den var några minuter sen!

Måste säga det att underhållet på den delen av vägen är oftast under all kritik!
Så sjukt kass, den plogas typ aldrig och är oftast hal som fasen!
Men "vår" väg, den som är våran vägförenings ansvar,
den är alltid så himlans bra underhållen,
så "vår" bonde ska ha massa cred för att han gör ett sånt kanonjobb!
Om ni minns förra nyår (I do, jag var nykter) så var det väärldens kaosväder!
Bonden var i alla fall ut en gång under kvällen för att röja undan lite.
När åkte vägverket/kommunens gubbar ut?
Ja, inte innan vi åkte hem inte, och det var runt 2-3!

Nä ni, alla borde ha en bonde som plogar åt en :)

Nu ska jag ta och packa ihop det sista,
och sen bege oss iväg till Em & mini Em ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0