Vår julafton

Började hemma hos min mormor & morfar kl 10.30,
dekorerade ägghalvorna och skar upp leverpastej.
Mina två uppgifter på julafton ;)

Glögg & jullunch!
Unnade mig ett halvt glas Amarone till lunchen (rött vin).
Sen var det fika och tillhörande skålar osv.
Kalle Anka var ett måste, Wilma kollade på hela!
Jo, det är sant! Hon glodde på tvn genom heeela Kalle!

Sen kom tomten!
Wilma fick nästan alla paket under granen.
Bl.a. en gåstol, gosedjur, pipmugg, nappflaska, massa kläder...

Gåstolen är bäst!
Hon älskar alla ljud hon kan göra med den,
dock är den från 6 månader så hon får bara prova ibland,
någon minut sådär eller två.

Efter att hon fått massa fina klappar,
åkte vi till mina svärföräldrar för middag.
Där tog jag mig en halv snaps också
(vadå, det är bara jul en gång om året?).
Sen vart det godis och klappöppning igen.
Wilma fick mest - igen!
Kläder mest, och lite låtande lekdjur.

Vår bil var hursom helt proppfull när vi åkte hem,
någon gång sent på natten!

Det blev en lugn och fin jul,
precis som vi brukar ha det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0