Big Mama

Det gick bra hos barnmorskan idag, men jag måste dit igen om en vecka och mäta magen för den var uppe på max nu. Hon tyckte jag kändes spänd (som vanligt?), så hon ville mäta om nästa vecka. Och se till att den inte sticker iväg för högt på kurvan. Hade nu SF-mått på 32!
Annars var allt bra, mitt HB var bra (125), blodtrycket lite högt men absolut inte farligt (130/75) och bebis hjärta slog först med 150 slag/min men minskade sedan till 135 slag/min när h*n lugnade sig lite. Alltid lika aktiv när jag är där, haha!
Bebis låg idag med huvudet neråt, fötterna uppåt under mina högra revben och med ryggen lite åt vänster. Precis som jag trott!
Urinprovet visade ingenting! Skönt att slippa de där rackarns infektionerna!
Så nu har jag två inbokade besök hos bm, nu på tisdag och tisdagen efter det med för att mäta lilla maggen, som tydligen inte är så liten. Men det känns skönt i alla fall att hon har lite koll på en, jag som tyckte att min mage slutat växa, hihi.

Kommentarer
Postat av: Patience -Ung & gravid

härligt med en BM som tar tag i det och håller koll på dig :)! Hon kunde ju lika gärna skitit i det och väntat tills nästa besök.



32 var då inte litet, haha, säker på att det inte är tvilligar ;)?

2011-06-21 @ 15:18:58
URL: http://mylovingbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0