Partaj

Riktigt tråkigt väder idag. Jag & Theo myser i soffan, han är blöt och luktar illa. Jag har precis fått i mig en stoor kopp te och två äggmackor.
Funderar nu på att baka något smaskigt och sedan dricka ännu mer te. Vet bara inte vad jag ska baka riktigt. Lutar åt kladdkakemuffins ;)

Vad gör alla i midsommar?

Vi har inga planer alls för morgondagen. Det blir nog jäkligt lugnt, kanske grillar lite om vädret tillåter.
På lördag däremot är det släktkalas hos min mormor & morfar! För 40:e året i rad samlas dem på midsommardagen med filtar och pick-nick på någons gräsmatta. Vi kallar det "kycklingparty", för vi äter alltid kyckling till lunch. Hur mysigt som helst, tycker jag. :)
Sen blir det lite lekar och massa fika, ost & kex, korv & bröd... Och alkohol för de som behöver en återställare eller bara vill festa vidare!
Jag har köpt mig en flaska alkofritt jordgubbsvin <3 Tänka sig, jag behövde inte visa leg på bolaget ;) Kan det bero på magen? Hihi.

På söndag fyller min lillasyster hela 19 år, tänk så tiden går. Hon kommer alltid vara en liten skitkorv i mina ögon, fast det bara skiljer 2 år på oss! Har inte hört något om något kalas eller så, men en present har jag i alla fall hunnit med att inhandla! Vill inte skriva här, hon kanske läser min blogg? ;)

På måndag går jag över från sjukskriven till gravidpenningen! Great! Känns att tiden rullar på nu! I morgon går vi ju in i vecka 32. Fattar ni? Snart får vi träffa den lilla boxar'n! :)

Nää ni, baka var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0