Barnmorskan

Var hos barnmorskan idag, och fick inga utslag alls på "kisstickan" :)
Fick lämna ett till rör med blod idag. 
SF-måttet* var på 25, precis mitt mellan "normal" och "högt".
Blodsockret var normalt, trots att jag åt glass en timme innan besöket!
Hade dock lite lågt järn, 107, så måste bli bättre på att ta mina järntabletter!

Till en början hittade hon inga hjärtljud från bebis, och hon såg lite orolig ut. Så jag fick lugna henne med att jag kände faktiskt att den sparkade hela tiden ;) Men lite orolig hann jag också bli innan bebis tillslut tog sats och sparkade rakt på "doptonen" och sen kom hjärtljuden som ett brev på posten. :)
155 slag/min. Aktiv krabat sa hon, och jag kan inte annat än hålla med!


* SF-mått: Avståndet mellan blygdbenet (symfysen) och livmoderns överkant (fundus).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0