Dag 3 - Mina föräldrar

Mina föräldrar separerade när jag var ganska liten, 5-6 år typ.

Min mamma och jag har nog inte alltid kommit så bra överens, vi är alldeles för lika. Men med henne kan man alltid prata om allt mellan himmel och jord! Träffar henne inte så ofta, kanske en gång varannan vecka. För lite tycker jag, men det blir lätt så. Får bli ändring på det!
Hon jobbar på något slags läkemedelsföretag i Solna. Hon är född -64 i Alsike, bor i en villa i Knivsta ihop med sin sambo & "fästman" Magnus. Hon går en hel del på gymmet i Knivsta, kör lite olika pass. Hurtiga mamma!

Min pappa dog för 5 år sedan. Han var med om en olycka på jobbet 2002, fick en massa frakturer och en hjärnskada som gjorde att han inte klarade sig själv sedan utan fick ha assistenter dygnet runt. Men sen gick han bort 2006, natten mellan Valborg och 1 maj.
Vet inte vad man ska kalla det han jobbade som för... Men vid olyckstillfället var han upp i en telefonstolpe och skulle koppla bort ledningarna (stolpen gick sedan av på mitten).
Världens bästa pappa! Vi bodde inte alls långt ifrån där jag och Andreas bor nu, någon kilometer längre in på den här vägen bara.
Född och uppvuxen i Gällivare! Så lite norrlandsblod har man nog allt ;)
Han skulle fyllt 52 år i år...

Ja, det var väl det! :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Han e rund och go våran lille skrutt:) Jag gick upp 18 kg... Men de sista 5 kg gick ja upp de 2 sista veckorna. En massa vätska!! Vägde 81 kg på förlossningsdagen, trodde de skämta när de sa det haha. Sommarfest?? Det har inte Robin nämnt... Lite typiskt honom att glömma bort att berätta sånt. När är den?

2011-05-07 @ 14:15:03
URL: http://Doncellita. Blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0