Nya modet - bebis?

Hur kan man ens överväga att skaffa barn när man tänker såhär?

* Vägrar föda vaginalt - kräver kejsarsnitt
"En vanlig förlossning förstör underlivet"

* Vägrar amma - väljer ersättning
"Brösten blir fula och hängiga"

Dessa två saker kommer ständigt upp i diskussionsforum på internet.
Vad lever vi i för samhälle?
Det tar på kroppen att bära och föda barn.
Att man kan sätta sin egen kropp före barnets välmående förstår jag inte.

Självklart vill jag också ha en kropp efter förlossningen utan t.ex. bristningar.
Men so what om min kropp är täckt av dem efteråt?
Jag har fått ett barn då. Det är väl värt mer än allt annat?
Att brösten blir såriga och fula? Och?
Man ska vara glad om man får amningen att fungera,
och vara stolt och glad över det!
Många kämpar med det utan att lyckas.

Ibland känns det som att bebisar är den nya chiuauan.
En accessoar. En modepryl.

Kommentarer
Postat av: Janina

brösten är till för att ge ditt barn näring, det är därför dom finns.



okej att inte kunna amma eller känner att det verkligen inte känns rätt, men att vägra försöka och inte ens tänka på barnet förstår jag mig inte på.



vissa människor alltså

2011-05-26 @ 20:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0