2011-11-28

Helgen har varit urmysig!
Började fredagen med shopping med Em & mini Em.
Vi handlade så mycket att vi inte ens kunde in på coop och handla mat,
för bilen var på tok för full av julpynt och barnvagnar!
Så det fick bli en tripp senare för mathandling.

Åkte hem till min mamma efter shoppingen,
för hon var ledig. Fikade lite.
Wilma testade matstolen mamma köpt åt henne att ha där,
och hon satt hur bra som helst i den.
Riktigt nöjd var hon!
Så vi ska försöka komma iväg och köpa en åt henne!
Tror vi ska köpa en sån "Tripp-trapp" :)

Blev middag på kvällen hos Em, J & mini Em, (tacos)
men jag var så trött och irriterad på en viss person,
så det fick bli en hyfsat tidig kväll.
Men det var skönt, för vi skulle upp på lördagen och gå på marknad.

Var på julmarknad på lördagen med Addes kusin och hennes sambo.
Köpte med oss massa julgodis hem! Mums!
På kvällen bjöd dem på middag,
lammrevbensspjäll med bakad potatis och tzatsiki!
Till efterrätt hade dem gjort egen ananasglass!
Och så blev det kaffe och glögg och pepparkakor...
Och grabbarna drack självklart öl också.
Riktigt lyckad och mysig kväll hade vi där :)
Nu spånar vi på vad vi ska bjuda tillbaka på... Svårslaget!

Första advent tillbringade vi mest hemma och julpyntade.
Adde tog med sig Theo & Wilma på promenad så jag kunde pynta i fred en stund :)
Ska försöka ta lite bilder sen och lägga upp på allt vårt fina julpynt!

Fick över våra föräldrar och A's brorsa på adventsfika på kvällen.
Kaffe, glögg, lussebullar, pepparkakor...
Och när dem skulle åka hem upptäckte vi att det SNÖADE.
Lyckan var total när jag såg den fina snön - äntligen!
Och det ligger även kvar idag :)

Idag har jag & Wilmis myst en massa,
och städat upp efter fikat igår.
Jag har bytt filter i kaffemaskinen,
och även rengjort den, så nu är den nästan som ny igen!
Vi har tagit en promenad, och sen har Wilma bara sovit.
Så jag har passat på att putsa utsidan på fönstren,
och satt upp spröjsarna igen som jag plockade ner för målning i somras ;)

Nu sitter jag med kaffe, lussebulle & pepparkaka och myser själv,
för Wilma sover i sin vagn <3

Och just de! Theo ska få sin 1-årsspruta idag,
bara sådär 4 månader försent.
Bättre sen än aldrig!
Har haft mycket annat att tänka på.

Fylla på kaffekoppen nu tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0