21 år gammal

Just nu sover lilltjejen, så jag passar på att blogga lite.
Hon har sovit kanonbra i natt!
Det enda vi har lite svårt för är att få henne att somna tidigt.
Det är typ omöjligt att få henne att sova före 22...
Oftast somnar hon vid 22.30, spelar ingen roll när man börjar "natta"...
Kan sitta och maraton-amma från 20, ändå vill hon inte sova förrän då.
Vi kan leka jättelänge i gymmet, men hon ger inte med sig.
På dagarna somnar hon hur lätt som helst! Som nu till exempel...
Satte henne i bärselen, fyllde diskmaskinen, sen toksov hon!
Funkar INTE på kvällarna...
Om hon väl somnar tidigt på kvällen, då sover hon max 30 min,
men inte om man lägger henne i vaggan, då vaknar hon på en gång.

Lite tidigt att försöka få in rutiner redan kanske,
men tycker synd om pappsen som ska upp och jobba 5 på morgonen...


Jaha, vad har vi gjort sen sist vi skrev...
I onsdags var vi hemma hos Lisa i föräldragruppen och hennes lilla Vilda :)
Vi hämtade även upp Madde (också f-gruppen) och hennes Filip!
Så satt vi och drack kaffe och åt fikabröd som Lisa hade bakat på morgonen (HUR HANN DU??).
Vi snackade förlossning och hur det var att vara mamma osv.
Gnällde av oss lite på sånt som är jobbigt ;)
Jättemysigt var det, och bebbarna imponerade och var mestadels tysta och sov :)


Igår fyllde jag år, grattis mig hela 21 år gammal ;)
Jag & Wilma firade med att spendera barnbidraget på Gränby med Sandra!
Sandra och jag har en tradition att varje gång någon av oss fyller år så åker vi och shoppar,
och så får den som fyller år "välja" sin present :) Skitsmart tycker vi, då får man det man vill!
Självklart då inom rimliga priser. T.ex. när jag fyllde 20 fick jag en klänning att ha på min fest! :)
Och när Sandra fyllde 20 köpte jag en klänning åt henne som hon skulle ha på kvällen!
Så igår bjöd Sandra först på lunch, och sedan på fika.
Sedan köpte hon två lika armband, och jag fick det ena och hon det andra :)

Nä, självklart shoppade jag inte upp barnbidraget ;)
Jag fick ett kort med födelsedagspengar av farmor & farfar med posten,
så dem spenderade jag på bl.a. en kofta, leggings & amningslinne åt mig själv :)
Wilma fick en bodie, strumpbyxor & vantar! (klart hon också ska ha något när mamma fyller år ;))

Åkte bara hem och vände typ efter shoppingrundan,
och åkte och köpte tårtor som vi ska ha ikväll.
Då kommer lite släktingar och firar mig!
Då måste man ju ha tårta hemma, var även in på Bolaget och köpte likör åt dem.
Själv nöjde jag mig med en flaska alkoholfritt jordgubbsvin!
Var faktiskt så busig så jag köpte en flaska av min favo-cider också,
Bacardi Breezer Watermelon <3
Tänkte att OM nu Wilma somnar tidigt så skulle jag unna mig den... Kanske... ;)
Ska pumpa ut en flaska också innan i så fall I FALL hon vaknar då igen.
Nää, vete fan om jag kommer dricka den ändå, känns rätt oansvarigt...


Ska försöka flytta över Wilmis i vagnen nu och dra ut på promenad.
Har haft 3 slödagar nu utan prommis (varav 2 spöregnade),
så nu är det fanemej på tiden att röra på fläsket!
Idag är det dessutom så fint väder så det vore synd att sitta inne!
5 km - MINST! Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0