Söndag

Vad lite tid man har till övers när man har barn!
Ni får helt enkelt nöja er med kass uppdatering nu.

Vad har vi gjort då?
Vi var på BVC i torsdags för vägning och mätning.
Wilma vägde då 4500 gram och var 55 cm.
Lilltjejen har nu alltså börjat gå upp i vikt!
Hon sover på nätterna nu också, med lite matpauser.
Men hon sover 4-5 timmar i sträck på nätterna, superskönt!
Sedan är hon oftast vaken hela förmiddagarna och äter som en häst!

Hon får fortfarande lite ersättning då och då,
men det blir oftast bara en flaska på kvällen för att hon ska somna ordentligt!
Men vi har klarat oss bra även utan den vissa kvällar och nätter :)
Vi ammar fortfarande med amningsnappen,
jag har inte riktigt lagt ner energi på avvänjningen.
Jag ville se att hon började gå upp ordentligt först.
Idag har jag provat ta bort nappen två gånger,
och hon har fortsatt suga på tutten då.
Framsteg!
Men det funkar inte att få henne att börja med bara tutten.
Men det kommer, vi övar på det :)
Huvudsaken är att hon får bröstmjölk tycker jag :)

Annars gör vi inte mycket mer om dagarna än äter, sover & byter blöjor ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0