Nosgrimma

Jag testade att ta Theo på en promenad med nosgrimman igår när vi kom hem från babycafét. Det gick verkligen hur bra som helst, han blev en helt annan hund! Fick precis den reaktion jag ville ha. Vilken bra grej!

Folk kommer alltid ha olika åsikter om saker och ting, och jag har fått en hel drös olika åsikter om nosgrimman. Vissa verkar tycka det är bland det värsta som finns, medan andra ser det som en permanent lösning till problemen.
Själv använder jag den som en träningsmetod, som ska avskaffas så fort det går. Jag vill inte ha en dragig hund, som jag knappt orkar hålla. Det är inget problem här hemma, så länge vi inte möter någon. Då ska han hälsa, och han hoppar och drar då. Det är tonårstrotsen. Han har varit en helt fantastiskt lydig hund, sen kom trotsen... Och han glömde allt. Och han har en sjukt stark vilja, så man sätter inte emot särskilt lätt! Det är tur att han är så snäll som han är.
Nu lyssnar han hur fint som helst. Han provade dra några gånger, men han gav upp direkt. Nu kunde jag gå med slappt koppel och ändå ha totalkontroll! Självklart blev han ordentligt belönad när vi kom hem igen med massor av bus!

Jovisst, det var den första promenaden det. Eftersom det gick så bra igår, ska vi åka till Emelie & Emma idag och gå med dom och deras rottis och se om Theo är lika lugn och fin med en annan hund som distraherar lite, och massa nya dofter.
Tycker bara det är att gå på det på en gång, när det funkar så bra, så vi snart kan slippa nosgrimman igen! :)

Blablabla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0