SHAPE UP!

Jag hittade en app igår som jag har tänkt börja använda! Shape up heter den. Man börjar med att fylla i sin ålder, vikt och längd, och sedan sin målvikt & hur mycket man vill gå ner per vecka. Sedan räknar den ut hur många kalorier per dag man får äta för att nå sitt mål. Och lägger man till t.ex. 45 min promenad (som jag gjorde igår) så fick jag 208 extra kalorier att äta.

Min diet är nu på 1327 kalorier per dag. Inte mycket, men det är räknat på att jag ska gå ner 1 kg i veckan, och alltså nå mitt mål om 17 veckor!

Tycker den här appen verkar kanon, särskilt som jag som inte har någon koll över huvud taget hur mycket jag äter/fikar per dag. Blir ju en hel del bullar och latte när man är på stan.

Sa jag att appen var GRATIS?  

En del funktioner krävs ett abonnemang för, t.ex. för att lägga till vissa mått eller vätskeintag. Men jag tycker att gratisverisionen räcker mer än väl, till att börja med :) 

 

Hittade även "BARNVAGNSUTMANINGEN". Där kan man utmana sina vänner i promenader, den mäter alltså hur långt man går och hur länge. Eller bara ha koll på själv hur mycket man rör på sig.

 

Nu jäklar ska jag komma i mina gamla jeans igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också shape up appen, hoppas den är lika bra som den verkar!

2012-02-08 @ 12:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0