Nyårslöfte

Har ni gett några löften för i år?

Mitt nyårslöfte är att jag ska börja träna, någon gång i vår. Jag har fortfarande ett par gravidkilon som hänger kvar, plus att jag hade lite överlast innan dess också... Så det ska jag ta tag i. Ska skaffa gymkort så småningom, men börjar med att lova mig själv och Theo minst 3 långpromenader i veckan!
Sedan ska jag sluta fara runt så rackarns mycket, blir så sjukt mycket pengar jag lägger på diesel varje månad. På en vecka åkte jag ungefär 100 mil. Fattar ni? EN VECKA, BARA JAG.
Jag och Wilma ska alltså bli riktiga hemmamysare, och skaffa oss ett busskort! Vi blir helt enkelt lite mer miljömedvetna. Och på det så blir det mer motion också, eftersom vi har 30 minuters (rask) promenad ner till bussen!
Och på detta, eftersom vi förmodligen kommer vara hemma massor, så ska jag bli riktig hemmafru. Ska bli bättre på att förbereda och laga mat till min fina karl, och försöka baka lite mer också. Om vi nu ska vara hemma, så blir det nog mer besök hit. Alltså behöver vi fikabröd här hemma! Och som ni alla vet, så älskar jag att fika. Så där spar vi in MASSOR med fika-ute-pengar! :)

Ja, vi får väl se hur det går.
Tror ni att jag klarar det? :)

Kan säga också att jag kaaanske har ett extra-jobb på gång nu till våren, där jag i så fall kommer jobba kvällar/nätter/helger, några timmar i månaden. Håll tummarna! För dom pengarna jag tjänar där ska vi lägga på renovering av vårt hus. :) Berättar mer när jag vet hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0