Skön promenad

Har precis kommit in från en jätteskön promenad.
Vädret är helt underbart! Perfekt för promenad.
Förutom att hunden är riktigt skitig nu!!

Helt otroligt vad mycket energi det finns i dessa hundar. Man inser verkligen hur mycket motion en Rottis kräver när man är ute och går en timme, och när man sedan släpper honom på tomten så springer han runt som en galning! Ungefär som att han varit instängd hela dagen! En timmes promenad är bara uppvärmning för en liten Rottis! Jag orkar inte gå mer, så det fick bli lite fotboll ute på tomten också.

Egentligen är det synd om Theo, han får inte den motion en hund i den storleken måste ha. Det var liksom inte meningen att hund och barn skulle krocka på det här sättet, men man får helt enkelt göra det bästa av situationen! Så många gånger som jag funderat på att skaffa ett nytt hem åt Theo, för hans eget bästa. Men har man nu tagit beslutet att skaffa en hund, då får man också ta sitt ansvar och se till att ta sig tid för honom också!

Tur att vi i alla fall har staket runt tomten, så jag kan släppa ut Theo lite när och hur som helst!

Nog svamlat. Vet inte vad jag ville få ut av detta? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0