Temys

Lillsnuttan vaknade 6.15, inte ens arg var hon. Hon gnällde lite grann, böt blöja på henne, gav henne mat (ersättning) och så somnade hon om 6.30. Och hon sover än! Har bestämt mig nu för att det är slut med amningen. Hon blir inte nöjd längre, jag tror det är pga den hon sover dåligt. Brukar amma henne det sista innan hon somnar, och sen vaknar hon typ hundraåtta gånger. Igår fick hon flaska, visserligen med upptinad bröstmjölk, men mjölken var väl bättre förut, och hon har sovit som en stock! Tror vi alla mår bättre av att hon går på enbart ersättning. För börjar hon sova så här bra, då kommer jag vara världens gladaste mamma! ;D

Nu sitter jag med en kopp te (faktiskt!) och myser i soffan. Mitt favoritte - Kalkstensdrömmar - från Gotland! Det luktar verkligen sommar för mig. Det serveras alltid detta te hos A's mormor & man på morgonen, i deras kalkstenshus på Gotland. Lääängtar till sommaren så vi kan åka dit!! :)

Såg att det hade snöat, konstigt att ingen skrivit om det på Facebook, annars brukar det ju vara vääärsta hysterin så fort det kommer några flingor... Så jag vart förvånad när jag klev upp, för jag kollade FB i mobilen innan! Bilen var ju för sjutton vit! Haha! Och det var inga spår efter Addes bil, så det måste snöat efter att han åkte 5.30.

Ska dra med mig mina hjärtan på promenad idag. Ska bara vänta tills det blir plogat och sandat, bonden borde ge sig ut när som helst. :)

Såg nu att babyvakten lyser rött, dags att leta fram nya batterier..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0