Vår helg

I fredags var vi på Monopol-kväll hos Addes kusin och hennes sambo. Även hennes bror med sambo kom över och spelade. Riktigt skoj faktiskt, var väl ungefär hundra år sedan man spelade Monopol. När det bara var jag & Ullis kvar så gav vi upp, och Ullis vann för hon hade mest pengar kvar. Haha!

I lördags var vi hos mamma & Mange på middag, och även Addes föräldrar var ditbjudna. Riktigt trevlig kväll. Det bjöds på någon skagenröra-historia till förrätt (god!), ankbröst och hasselbackspotatis med hemgjord beasås till huvudrätt och en citron-maräng-kaka till efterrätt! Vilken lyx va! ;)

Igår var jag iväg och hjälpte N igen, Adde var och spelade Paint-ball och Wilmis fick vara hos sin farmor & farfar en stund. Lillskruttan är så duktig även när hon inte är med oss! Alltid lika pigg och glad!

På kvällen skulle det grillas med Emelie, Johan & Emma. Var in på Coop och handlade, och efter det åkte jag förbi Jackie och drack kaffe och snackade skit och hämtade lite grejer, medan de andra åkte hem till dem och började med maten. Kom dit lagom tills att maten stod på bordet, hehe. Vart inte så länge där, för klockan var jättemycket.

Och nu måste jag nog börja göra mig i klar!
Har inte ens något att ha på mig, i vanlig ordning!

Allt tar så mycket längre tid med barn, skötväskan ska packas i ordning inför varje utflykt, vagnen ska packas i ordning, bilstolen ska fram, Wilma ska kläs på efter väder, extra overall ska med, vatten ska kokas till termosen... Det går numer på rutin, men det är alltid något som man glömmer. :P

Bäst att sätta fart! Måste börja packa bilen om 1 timme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0